טיפול עצמי להקלת כאב נוירופתי

כאב נוירופתי יכול להימשך זמן רב. הוא עשוי לחלוף בעקבות טיפול, או ללא טיפול, אך יכולים לעבור חודשים ושנים עד שהכאב חולף. הרופא.ה שלכם יכול.ה לעזור לכם לזהות את מקור הכאב ולהמליץ לכם על הטיפול המתאים ביותר עבורכם. בנוסף, ישנם דברים רבים שאתם יכולים לעשות כדי לסייע לעצמכם עם הכאב. חלק מפעולות אלה יכולות אפילו לעורר את משככי הכאב הטבעיים של הגוף, ובכך נותנות לכם ערך מוסף – להרגיש טוב.


סוכרת? הישארו בשליטה

שימרו על רמת סוכר תקינה בדם. זהו הטיפול האפשרי הטוב ביותר בכאב נוירופתיה סוכרתית.

לכו על זה

פעילות גופנית משחררת משככי כאב טבעיים הנקראים אנדורפינים. היא גם משפרת את זרימת הדם לעצבים ברגליים ולכפות הרגליים. חוקרים מאמינים שפעילות גופנית קבועה עשויה להרחיב את כלי הדם בכפות הרגליים, וכך מזינה את העצבים הפגועים ומרפאה אותם. התחילו בצעידה רגלית ועם הזמן הגבירו את הקצב והמרחק.

טפחו את כפות הרגליים

אם אתם סובלים מכאב נוירופתי בכפות הרגליים, הגיע הזמן להתמקד בטיפול טוב בכפות הרגליים. בדרך כלל, המשמעות של כאב עצבי היא שהתחושות נפגעות, דבר המעלה את הסבירות לפציעות ולזיהומים. תוכלו להפחית את הסיכון לכך אם תבדקו את כפות הרגליים בכל יום, תנעלו נעליים נוחות והתייעצו עם רופא.ה המתמחה בכף רגל.

אם יש לכם אמבטיה, נצלו אותה

אמבטיה חמה היא כנראה הטיפול הביתי הזול והנוח ביותר לכאב נוירופתי. מים חמימים מגבירים באופן זמני את זרם הדם לרגליים ויכולים לעזור בהקלת סטרס (מתח). ודאו שהמים אינם חמים מדי טרם כניסתם לאמבט והיזהרו מכוויות.

דלגו על האלכוהול

שתייה מרובה של אלכוהול היא רעילה לעצבים ויכולה להחמיר כאב נוירופתי. קשה לומר בוודאות מהי כמות אלכוהול סבירה, אך יש מומחים הטוענים שעם 4 כוסות בשבוע עדיין תוכלו להימנע מהשפעת האלכוהול על הכאב העצבי.

תישנו על זה

כאב עצבי יכול להחמיר בלילה, להפריע לשינה וכך להקשות עליכם את ההתמודדות עם הכאב. סגלו הרגלי שינה טובים – הגבילו צריכת קפאין, הקפידו על שעת שינה קבועה המאפשרת 8 שעות שינה, והקפידו כי חדר השינה הוא המקום שבו אתם רק ישנים ומקיימים יחסים אינטימיים.

תרגלו מדיטציה

טכניקות כגון דמיון מודרך, מדיטציה, ביופידבק והיפנוזה עשויות לשפר את חייהם של חלק מהאנשים הסובלים מכאב נוירופתי.