כשמתעורר החשק לעשן...

 
כשמתעורר החשק לעשן...

החשק לעשן ודאי יתעורר במהלך מאמצי הגמילה שלכם.
חלק חשוב בתוכנית הגמילה שבחרתם הוא לתכנן מראש מה לעשות כאשר מתעורר החשק לעשן.


למרות שהחשק לעשן יכול להיות מאתגר מאוד, כדאי שתדעו שהוא יעבור תוך מספר דקות,
בכל פעם שתתמודדו עם הדחף אתם מתקדמים צעד אחד קרוב יותר לגמילה מעישון. הנה רשימת דברים פשוטים שתוכלו לעשות כדי להתכונן למצבים שבהם בא לכם לעשן:


חישבו על הסיבות שבגללן החלטתם להיגמל מעישון
הזכירו לעצמכם למה אתם רוצים להיגמל מעישון. חשבו גם כמה כסף אתם חוסכים! סיגריות הן דבר יקר. דמיינו מה תוכלו לעשות עם הכסף שאתם חוסכים.
זוהי דרך מצויינת לתת לעצמכם מוטיבציה (ולהעביר את הזמן עד שהחשק יעבור...).


הישארו עסוקים

  • העסיקו את הפה שלכם - אתם יכולים ללעוס מסטיק במקום לקחת סיגריה. גם סוכריה קשה יכולה לעזור. שתו יותר מים.
  • התעסקו במשהו אחר - כשהחשק לעשן מכה בכם, עיזבו את מה שאתם עושים והעסיקו את עצמכם במשהו אחר.
    שינוי שיגרה לכשעצמו יכול לעזור להיפטר מהחשק לעשן.
  • צאו לצעידה או לריצה - או עלו ורדו במדרגות מספר פעמים. פעילות גופנית, גם במנות קטנות, יכולה להגביר את האנרגיה שלכם ולעזור לכם להעביר את החשק לעשן.
  • קחו נשימות איטיות ועמוקות - כשהחשק לעשן מתעורר, נישמו עמוק. שאפו באיטיות אוויר דרך האף ונישפו דרך הפה.
    חזרו על כך 10 פעמים, או עד שאתם מרגישים רגועים יותר.


עברו לאזור ללא עישון
עיזבו את המקום שבו אתם נמצאים ועברו למקום ציבורי, מכיוון שבמרבית המקומות הציבוריים אסור לעשן. לכו לסרט, לחנות או לכל מקום אחר שאסור לעשן בו.


התייעצו עם הרופא שלכם
ישנם מגוון טיפולים לגמילה מעישון, חלקם מסובסדים על ידי סל הבריאות. במסגרת סל הבריאות מגיעים לכם שירותי ייעוץ ותמיכה ללא עלות וכן טיפולים תרופתיים שיכולים לעזור בהתמודדות עם תסמיני הגמילה. כדי לדעת מהו הטיפול המתאים לכם, קבעו תור לרופא וענו על שאלון הכנה לפגישה עם הרופא.
קבלת תמיכה מבני משפחה, מחברים או ממומחים לגמילה מעישון חשובה אף היא להצלחתכם.
אם אתם זקוקים לסיוע מיידי, התקשרו למוקד הלאומי לגמילה מעישון 6800*. מידע נוסף ניתן למצוא בקהילת גמילה מעישון באתר "כמוני".


ומה עם מעשה טוב?
נסו להסיח את דעתכם למספר דקות על ידי כך שתעזרו לחבר, קרוב משפחה, קולגה או מישהו שזקוק לעזרתכם. כך תתרכזו במשהו אחר, במקום בעצמכם ובמה שאתם מרגישים. זה גם יכול לעזור לכם להתמודד עם החשק לעשן, עד שהוא יעבור. בנוסף, למעשים טובים יש השפעה חיובית על הבריאות.
לדוגמה, הם מפחיתים מתח. הפחתת מתח היא חלק חשוב בגמילה מעישון.


אל תרימו ידיים!
עשו כל מה שאתם יכולים כדי לא להיכנע לחשק לעשן. נסו דברים שונים עד שתמצאו מה נכון לכם. רק אל תעשנו. אפילו לא שאכטה אחת!


והנה שני טיפים:

נשמו עמוק!
נסו לנשום עמוק דרך קשית שתייה כאשר מתעורר בכם הדחף לעשן.

פייזר - גמילה מעישון - כשמתעורר החשק לעשן - נשמו עמוק - ידיים מחזיקות קשיות


צאו לצעידה!
נסו לצעוד במהלך הפסקות שנהגתם לעשן בהן כדי להסיח את עצמכם מתחושת הדחף.

פייזר - גמילה מעישון - כשמתעורר החשק לעשן - צאו לצעידה - איש עומד על הפודיום במקום ראשון



שאלו את הרופא שלכם כיצד הוא יכול לעזור בהתמודדות עם הדחף לעשן ותסמיני הגמילה
או התקשרו למוקד הגמילה מעישון של משרד הבריאות בטלפון 6800*