מצבי רוח

 
מצבי רוח

שינויים במצב הרוח הם תופעה נפוצה אחרי שנגמלים מעישון. יש אנשים שמרגישים עצבות, ויש כאלה שמרגישים עצבנים, חסרי מנוחה או במצב רוח ירוד. אם תחושות כאלה מתעוררות לאחר שנגמלתם, ישנם דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את מצב הרוח.


שינויים במצב הרוח עשויים להיות חלק מתסמיני הגמילה. גמילה היא המצב שבו הגוף שלכם מתרגל לזה שהפסקתם לצרוך ניקוטין. מצבי רוח הנובעים מתסמיני גמילה מניקוטין בדרך כלל חולפים תוך שבוע-שבועיים.


אתם עשויים לחשוב שעישון עוזר למצב רוח ירוד או לדכדוך...אולם, אם תעשנו, תרגישו טוב יותר לרגע בלבד. כדאי שתתדעו שהתמודדות עם דכדוך על ידי עישון גורמת לבעיות רבות. העדיפו לשפר את מצב הרוח בדרכים אחרות:

  • הישארו פעילים - נכון, כשאתם מדוכדכים לא קל לחשוב על פעילות גופנית. אבל אם תתאמצו ובכל זאת תביאו את עצמכם לאימונים, גם אם הם יהיו קצרים בהתחלה – זה ישתלם לכם.
  • תכננו את היום - תכננו כיצד היום שלכם יראה ומה יעסיק אתכם. אם אתם יכולים, צאו מהבית.
  • בלו בחברת אנשים - כשאתם מדוכדכים, אולי תעדיפו להתנתק מאנשים אחרים. מצב הרוח שלכם עשוי להשתפר אם תישארו בקשר ותדברו עם אנשים בכל יום.
  • עשו דברים שאתם אוהבים - אפילו דברים קטנים, כמו לקרוא משהו שמעניין אתכם או לשמוע מוסיקה, יכולים לעזור לכם להרגיש טוב יותר.אחד מהסימנים של דכדוך הוא לא לרצות לעסוק בפעילויות שפעם נהניתם לעשות. זה לא פשוט, אך אולי אם תנסו לעשות את אותן פעילויות שוב, מצב רוחכם ישתפר. נסו להכין רשימה של דברים או אירועים שאתם נהנים מהם ותכננו לעשות אחד ביום.
  • היעזרו בתמיכה - אתם לא צריכים להתמודד לבד עם מצבי רוח לא טובים. החברים שלכם, בני משפחה ואנשים אחרים החשובים לכם יכולים לתמוך בכם. שתפו אותם במה שאתם מרגישים כדי שיוכלו לעזור.


אם מצבי הרוח אינם חולפים תוך שבועיים, התייעצו עם הרופא.
ישנם מגוון טיפולים לגמילה מעישון, חלקם מסובסדים על ידי סל הבריאות. במסגרת סל הבריאות מגיעים לכם שירותי ייעוץ ותמיכה ללא עלות וכן, טיפולים תרופתיים שיכולים לעזור בהתמודדות עם תסמיני הגמילה.
כדי לדעת מהו הטיפול המתאים לכם, קבעו תור לרופא וענו על שאלון הכנה לפגישה עם הרופא.
קבלת תמיכה מבני משפחה, מחברים או ממומחים לגמילה מעישון חשובה אף היא להצלחתכם.
אם אתם זקוקים לסיוע מיידי, התקשרו למוקד הלאומי לגמילה מעישון 6800*. מידע נוסף ניתן למצוא בקהילת גמילה מעישון באתר "כמוני".


והנה שני טיפים:

צאו לאימון!
אימון מעלה את רמות האנדרופינים, מאפשר זמן "לנקות את הראש" וגורם לתחושה כללית טובה.

פייזר - גמילה מעישון -מצבי רוח -צאו לאימון - קארטה


דברו עם מישהו!
בכדי להרים את המצברוח - דברו עם חברים ועשו דברים עם אנשים , אפילו אם אתם מרגישים חסרי חשק לכך

פייזר - גמילה מעישון -מצבי רוח  - דברו עם משהו - אנשים מדברים


שאלו את הרופא שלכם כיצד הוא יכול לעזור בהתמודדות עם הדחף לעשן ותסמיני הגמילה
או התקשרו למוקד הגמילה מעישון של משרד הבריאות בטלפון 6800*