מתח

 
מתח

יש אנשים שמעשנים כשהם מרגישים לחוצים. הם משתמשים בעישון כדרך התמודדות עם המתח. חלק מהאנשים מתקשים לוותר על הסיגריה כשהם צריכים להתמודד עם מצבים מלחיצים.


התמודדות עם מתח ולחץ בעזרת עישון גורמת לבעיות רבות.

  • עישון אינו מפחית את המתח בטווח הארוך. בזמן שלוקח לכם לעשן סיגריה, יכולתם לעשות משהו יעיל יותר, לדוגמה לצאת לצעידה קצרה או לבצע תרגילי הרפיה.
  • עישון לא פותר את הבעיה שגורמת למתח. המתח יחזור לאחר שתעשנו.
  • התמכרות לניקוטין גורמת ללחץ (סטרס). החשק לניקוטין גורם ללחץ מכיוון שהגוף שלכם מתחיל לעבור תהליך של גמילה.


ישנן דרכים להתמודד עם המתח בלי לעשן:

הרפיה
הגוף שלנו מגיב למתח על ידי שחרור הורמונים שמגבירים את קצב הלב ומעלים את לחץ הדם. טכניקות הרפיה עשויות לשפר את בריאותכם ולעזור לכם להתמודד בצורה חיובית עם מתחים.

נשימות
קחו מספר נשימות איטיות ועמוקות – פנימה דרך האף והחוצה דרך הפה – ותרגישו שגופכם מתחיל להירגע.

אתרו את השפעת המתח
קחו לעצמכם רגע כדי להבין איך מתח משפיע על גופכם. היכן אתם מרגישים אותו בגוף? אם תמצאו דרכים להפחית את המתח בגוף, הם גם יעזרו לכם במתח הנפשי. אבמטיה חמה, עיסוי, או מתיחות יכולים לעזור לכם לשחרר מתחים שהצטברו.

דימיון מודרך
חישבו על מקום שבו אתם מרגישים בטוחים, רגועים ונינוחים. חישבו על הפרטים הקטנים שבאותו מקום ודמיינו כיצד תרגישו, מה תשמעו ואולי אפילו מה תריחו, אם הייתם במקום המרגיע הזה. קחו לעצמכם מספר רגעים להנות מהמחשבה שאתם במקום הנפלא הזה.

פעילות גופנית
אתם לא צריכים להתמודד עם המתח לבדכם. שתפו חברים, בני משפחה ואנשים חשובים אחרים בחייכם, היכולים לסייע לכם להמשיך במסע המאתגר שלכם להמשיך לא לעשן.

התרכזו ברגע
החיים יכולים להיות עמוסים לפעמים. נסו לא להיכנס לפינות שבהן תתחילו לדאוג. במקום זאת, התמקדו במה שקורה עכשיו, לא במה שאולי תצטרכו להתמודד בעתיד.

דאגו לעצמכם
שמרו על עצמכם. אכלו תפריט מאוזן, שתו הרבה מים ודאגו לישון מספיק.

מעשה טוב
מעשים טובים ואיכפתיות כלפי אחרים יכולים לשפר גם את היום שלכם ולהפחית את המתח.

נטול קפאין
קפאין מעורר אותנו, אבל הוא גם יכול לגרום לנו להרגיש מתוחים ולחוצים. הפחתת הקפה, או אפילו הימנעות ממנו, יכולה להפחית תחושות מתח. נסו להנות ממשקה חם ללא קפאין ,לדוגמה תה צמחי או אפילו מים חמים עם לימון.

קבלה
החיים מלאים בהפתעות. תמיד יהיה לכם מקור מתח כלשהו בחיים. קבלו את העובדה שתמיד יהיו ימים טובים יותר וטובים פחות.


ישנם מגוון טיפולים לגמילה מעישון, חלקם מסובסדים על ידי סל הבריאות.
במסגרת סל הבריאות מגיעים לכם שירותי ייעוץ ותמיכה ללא עלות וכן, טיפולים תרופתיים שיכולים לעזור בהתמודדות עם תסמיני הגמילה.
כדי לדעת מהו הטיפול המתאים לכם, קבעו תור לרופא וענו על שאלון הכנה לפגישה עם הרופא.
קבלת תמיכה מבני משפחה, מחברים או ממומחים לגמילה מעישון חשובה אף היא להצלחתכם.
אם אתם זקוקים לסיוע מיידי, התקשרו למוקד הלאומי לגמילה מעישון 6800*. מידע נוסף ניתן למצוא בקהילת גמילה מעישון באתר "כמוני".


והנה טיפ עבורכם:

עצרו ,נשמו, חישבו!
לפעמים כל מה שצריך כדי להרגע הוא פסק זמן.

פייזר - גמילה מעישון - מתח - עצרו נשמו עמוק - איש על ערסל


שאלו את הרופא שלכם כיצד הוא יכול לעזור בהתמודדות עם הדחף לעשן ותסמיני הגמילה
או התקשרו למוקד הגמילה מעישון של משרד הבריאות בטלפון 6800*