מהו הזמן הטוב ביותר להיגמל מעישון?

בדיוק כמו להחליט על חתונה או קניית בית, אף פעם אין זמן מושלם להיגמל מעישון. אבל אם כבר החלטתם שזה מה שאתם רוצים, נסו לבחור זמן שבו אתם מרגישים שאתם יכולים להתמקד בהכנות הדרושות לתהליך הגמילה ולהתחייב למטרות שהצבתם לעצמכם.


רגע לפני שתתחילו

קבעו פגישה עם רופא המשפחה

1. קבעו פגישה עם רופא המשפחה
סיכויי ההצלחה של גמילה מעישון ללא הכנה מוקדמת, או תמיכה מקצועית או טיפולית, עומדים על אחוזים בודדים. לעומת זאת, הסבירות להצליח בגמילה מעישון גבוהה פי 4 כשנעזרים ברופא, לעומת גמילה הנעשית ללא ליווי או תמיכה חיצונית. משרד הבריאות וקופות החולים מעניקים ייעוץ, סדנאות גמילה מעישון וטיפולים תרופתיים במסגרת סל הבריאות. למידע נוסף קראו כאן.


שתפו משפחה וחברים

2. שתפו משפחה וחברים
התחייבות אמיתית לאנשים הקרובים אליכם תסייע לכם להתכוונן להצלחה. עדכנו את בן/בת הזוג, הודיעו לחברים בפייסבוק, או אפילו בקבוצות וואטסאפ משפחתיות או של חברים. ככה, תצטרכו לעמוד במילה שלכם ולהוכיח לא רק לעצמכם, אלא גם לכל מי שהבטחתם שאתם מתכוונים להיגמל מעישון. אם תשתפו את האנשים שקרובים אליכם, הם יהיו מודעים לאתגר העומד בפניכם ויוכלו לתמוך בכם כשתצטרכו.



קבעו תאריך לסיגריה האחרונה

אל תקבעו תאריך בתקופה לחוצה

1. אל תקבעו תאריך בתקופה לחוצה
יש אנשים שיבחרו להתחיל את תהליך הגמילה מעישון בזמן שהם בחופשה, ויש כאלה שיעדיפו להתחיל כשהם בשגרה הרגילה. מה שחשוב הוא להימנע מהתחלת תהליך גמילה בתקופות מאתגרות יותר, למשל תקופה לחוצה בעבודה, תקופת מבחנים בלימודים או לקראת מעבר חשוב.


תנו לעצמכם זמן להתארגן, אבל אל תדחו את ההחלטה יותר מדי זמן


2. תנו לעצמכם זמן להתארגן, אבל אל תדחו את ההחלטה יותר מדי זמן
תאריך רחוק מדי מאפשר לכם לשנות את דעתכם או לאבד את המוטיבציה שהיתה לכם.
השתדלו שהתאריך שתבחרו לסיגריה האחרונה יהיה כשבוע עד שבועיים מהיום שבו החלטתם שאתם רוצים להפסיק לעשן.


שאלו את הרופא שלכם כיצד הוא יכול לעזור בהתמודדות עם הדחף לעשן ותסמיני הגמילה
או התקשרו למוקד הגמילה מעישון של משרד הבריאות בטלפון 6800*