7 טיפים להתמדה בגמילה

אם החלטתם שזו תהיה השנה שבה תפסיקו לעשן, מגיעות לכם ברכות! עשיתם את הצעד החשוב ביותר - ההחלטה. יכול להיות שיתעורר בכם הרצון לעשן באירועים חברתיים, או בתקופות לחוצות, אבל אל תחשבו רחוק מדי – במהלך המסע שלכם לגמילה מעישון חישבו רק על השעה הבאה, על היום או על השבוע הקרוב. הנה המלצות שעשויות לעזור לכם לעבור את הרגעים הקשים שבהם מתעורר החשק לעשן.



חשק לעשן סיגריות

1. טפלו בכל הסיבות שעלולות לגרום למעידה
אנשים רבים שמפסיקים לעשן מועדים במהלך הגמילה ומעשנים סיגריה, בעיקר במהלך השבועות הראשונים. הסיבה העיקרית היא שתסמיני הגמילה כדוגמת :מצב רוח ירוד ,דחף לעשן, עליה במשקל וכד', מורגשים בעוצמה גבוהה בשבוע הראשון ולכן, חלק מהאנשים חוזרים לעשן כדי להרגיש טוב יותר. הכנה לעתיד לבוא עשויה לעזור לכם בתהליך, קראו על התמודדות עם תסמיני גמילה. סיבות נוספות למעידה יכולות להיות היעדר סביבה תומכת, ירידה במוטיבציה ועודף ביטחון. הקפידו לטפל בכל אחת מהסיבות שיכולות לגרום לכם לחזור לעשן. ישנם מגוון טיפולים לגמילה מעישון, חלקם מסובסדים על ידי סל הבריאות. במסגרת סל הבריאות מגיעים לכם שירותי ייעוץ ותמיכה ללא עלות וכמן כן, טיפולים תרופתיים שיכולים לעזור בהתמודדות עם תסמיני הגמילה ודחף לעשן. כדי לדעת מהו הטיפול המתאים לכם, קבעו תור לרופא וענו על שאלון הכנה לפגישה עם הרופא.

 

pfizer - nigmalim - 7 Tips for Persistence in Detox - Climbing the mountain

2. שימרו על הנחישות שלכם
זיכרו, החשק לעשן בא ונעלם, הוא משתנה בעוצמתו ומגיע מדי פעם, אבל ההחלטה שלכם להפסיק לעשן נמצאת איתכם תמיד. הדחף לעשן הוא רגעי וחולף, ואינו מעיד על חולשה. אם מתעורר בכם החשק לעשן, אל תתעלמו ממנו, והתייחסו אליו כבר בשלביו ההתחלתיים:

  • נשמו עמוק כדי להירגע
  • עיזבו את המקום שבו התעורר בכם החשק לעשן
  • שתו משקה מרענן - רצוי מים

 

פייזר - גמילה מעישון- 7 טיפים להתמדה בעישון - עוזב את הסיגריה

3. התרכזו ברגע
כשמתעורר החשק לעשן, אמרו לעצמכם: ״בא לי סיגריה, אבל הפעם אוותר!״ אל תחשבו על זה שהפסקתם לעשן לתמיד, שלעולם לא תרגישו עוד את תחושת ההנאה מסיגריה. חישבו על הכאן ועכשיו. עכשיו, אתם לא מעשנים. היום, אתם לא מעשנים.

 

פייזר- גמילה מעישון- איש מנצח מסמן וי ללא סיגריה

4. אל תוותרו על כל מה שהשגתם
האם שווה להפסיד את כל מה שעבדתם למענו? חישבו איך שיפרתם את בריאותכם בתקופה שלא עישנתם וכמה כסף חסכתם. היזכרו בגאווה שאתם מרגישים כשאתם חושבים על כל הרגעים הימים שבהם לא עישנתם.

 

פייזר - גמילה מעישון- 7 טיפים להתמדה בעישון - משפחה

5. היזכרו בסיבה שבגללה הפסקתם לעשן
הסיבה שבגללה החלטתם להפסיק לעשן לא השתנתה, למרות שהזמן עבר. אם לא תיזהרו, הסיבות עשויות להרגיש לכם פחות חשובות.

 

pfizer - nigmalim - 7 Tips for Persistence in Detox - depression

6. אל תיבהלו ממצב רוח ירוד או דכדוך
בתקופה הראשונה אחרי הפסקת העישון זה נורמלי להרגיש במצב רוח ירוד או מדוכדכים. תזכירו לעצמכם שזה זמני ויעבור. אם מצב הרוח הירוד נמשך יותר משבועיים, פוגע בתפקודכם או בעוצמה גבוהה - פנו לרופא לקבלת עזרה.

 

פייזר - גמילה מעישון- 7 טיפים להתמדה בעישון - מפגש של גמילה מעישון

7. שתפו את הסביבה שלכם שאתם מנסים להיגמל מעישון
אימרו לכל מי שרק תוכלו שהפסקתם לעשן וספרו להם בגאווה כמה זמן אתם מצליחים לא לעשן. ככל שאנשים רבים יותר ידעו שהפסקתם לעשן, כך תרגישו מחוייבים יותר והם יוכלו לסייע לכם במאמצים שלכם. תופתעו לגלות כמה עזרה תוכלו לקבל אם רק תבקשו.
אם אתם זקוקים לסיוע מיידי, התקשרו למוקד הלאומי לגמילה מעישון 6800*. מידע נוסף ניתן למצוא בקהילת גמילה מעישון באתר "כמוני".


שאלו את הרופא שלכם כיצד הוא יכול לעזור בהתמודדות עם הדחף לעשן ותסמיני הגמילה
או התקשרו למוקד הגמילה מעישון של משרד הבריאות בטלפון 6800*