היום הראשון ללא סיגריות

 
היום הראשון ללא סיגריות

כדי להמשיך לא לעשן נסו לחשוב בכל יום מחדש ״היום אני לא אעשן". התמקדו בלעבור את היום כלא מעשנים. כשמחר יגיע, אמצו גישה זאת שוב, וכך תתקדמו צעד אחר צעד לעבר הפסקת עישון ארוכת טווח. ככל שהימים יעברו, תיגבר אמונתכם ביכולת שלכם להמשיך לא לעשן.


הנה מספר המלצות שיכולות לעזור לכם לעבור את היום הראשון בהצלחה:

  • מצאו תעסוקה- ביום הראשון והמאתגר, מצאו משהו חדש לעשות או להתעניין בו. כאשר אתם עסוקים בדברים חדשים קל יותר להתגבר על הרגלים ישנים.
  • הקיפו עצמכם בחברת לא מעשנים- השתדלו לבלות היום בחברת לא מעשנים, הימנעו ממקומות או פעולות שמזכירים לכם עישון.
  • התרחקו מפיתויים- שעלולים לעורר את החשק לעשן.
  • התעסקו בפעילות גופנית- כגון הליכה, ריצה, שחייה, טניס, טיול בטבע*.
  • תכננו משהו מהנה- על המאמץ שלכם היום מגיעה לכם תמורה מהנה כמו: ארוחה במסעדה, קניות, עיסוי, טיול בארץ או בחו"ל. זה יכול להעלות לכם את המוטיבציה.
  • זכרו שהסיגריה כבר לא זמינה- אז מצאו תעסוקה לידיים והפה, לדוגמה : סריגה, משחק ספינר, שרשרת חרוזים, או משהו להכניס לפה,
    לדוגמה, מסטיק או סוכריה ללא סוכר.

בכל יום עליכם להחליט לא לעשן היום. כל יום שבו אתם לא מעשנים הוא ניצחון קטן.
יום ועוד יום כזה מצטברים לניצחון גדול לאורך זמן.


* על מנת להתאים את רמת העומס והתדירות ליכולתכם האישית, יש להתייעץ עם הרופא לפני התחלת פעילות גופנית.


שאלו את הרופא שלכם כיצד הוא יכול לעזור בהתמודדות עם הדחף לעשן ותסמיני הגמילה
או התקשרו למוקד הגמילה מעישון של משרד הבריאות בטלפון 6800*