לפני שתתחילו בתהליך הגמילה מעישון


הצהירו למשפחה וחברים שאתם מתכננים להפסיק

הצהירו למשפחה וחברים שאתם מתכננים להפסיק
כשאנשים סביבכם תומכים בכם, קל יותר להפסיק לעשן. הצהירו למשפחה ולחברים שאתם מתכננים להפסיק לעשן והסבירו להם כיצד יוכלו לסייע לכם. הנה מספר המלצות:

  • שתפו אותם למה החלטתם להיגמל מעישון.
  • בקשו מהם לשאול אתכם מדי פעם איך הולך לכם.
  • בקשו מהם לחשוב על פעילויות ללא עישון שתוכלו לעשות יחד (סרטים, מסעדה).
  • הציעו לחבר או לקרוב משפחה להיגמל ביחד, או לפחות לא לעשן לידכם.
  • בקשו מהם לא להציע לכם סיגריה, בשום מקרה.
  • הכינו אותם שאולי תהיו במצב רוח לא טוב בזמן שאתם נגמלים. בקשו את סבלנותם.

 

העלימו מסביבתכם כל מה שקשור לעישון

העלימו מסביבתכם כל מה שקשור לעישון

  • זרקו את כל הסיגריות והחפיסות הריקות.
  • חפשו חפיסות נסתרות או נשכחות בבגדיכם והיפטרו מהן.
  • נקו וסלקו את כל עזרי העישון: מאפרות, מצתים, גפרורים ועוד.
  • כבסו את הבגדים והפריטים שנודף מהם ריח של עשן.
  • אווררו את הבית, פתחו את כל החלונות.
  • נקו את המכונית ביסודיות וסלקו אפר ובדלי סיגריות.

 

התכוננו מראש לרגעי המשבר

התכוננו מראש לרגעי המשבר

  • הכינו לעצמכם "ערכת עזרה ראשונה לימים הראשונים". שקית מלאה כל טוב שבה תחליפים להעסיק את הפה והידיים במקום הסיגריה. השקית יכולה להכיל רצועות גזרים, שזיפים יבשים, מסטיקים וסוכריות ללא סוכר.
  • בתחילת תהליך הגמילה, הימנעו משהייה במקומות בהם נהגתם לעשן בעבר. רצוי גם להימנע מבילוי בחברת מעשנים .
  • תכננו חלופות לרגעי משבר. מלאו את הרגעים בהם נהגתם לעשן בפעילות שונה. למשל, צחצחו שיניים אחרי הארוחה וצאו לסיבוב הליכה, או החזיקו עט או כוס מים בעת שיחת טלפון.


שאלו את הרופא שלכם כיצד הוא יכול לעזור בהתמודדות עם הדחף לעשן ותסמיני הגמילה
או התקשרו למוקד הגמילה מעישון של משרד הבריאות בטלפון 6800*