היום שאחרי... איך להתמיד

 
היום שאחרי

כל הכבוד! עשיתם את זה, הפסקתם לעשן!


עד היום, הסיגריה ניהלה את חייכם והעישון היה קשור לכל פעולה שעשיתם. במשך שנים עישנתם והגוף שלכם היה רגיל לקבל אספקת ניקוטין קבועה בכל יום. אבל עכשיו שאתם ניגמלים, אתם יכולים לצפות לעתיד בריא יותר. לדוגמה, דופק הלב יחזור לקצב הטבעי, קצב חילוף החומרים, שהיה מוגבר בהשפעת הניקוטין, יחזור לקצב רגיל, וחושי הטעם והריח יחזרו להיות כפי שהיו בעבר.


גמילה מעישון והיעדר ניקוטין בגוף עשויים לגרום באופן זמני לשינויים גופניים ונפשיים. אלה מכונים תסמיני גמילה. רוב תסמיני הגמילה מופיעים בימים הראשונים, חלקם נמשכים מספר שבועות או יותר, אך עם הזמן הם חולפים.


גם אם צלחתם את תסמיני הגמילה, יכול להיות שדברים מסויימים עדיין יפתו אתכם לעשן. ה״טריגרים״ האלה יכולים להיות מצבי רוח, תחושות, מקומות, אנשים או דברים שמזכירים לכם איך הרגשתם כשעישנתם. יכול להיות שתרגישו שאתם עומדים להתפתות לסיגריה, ולכן חשוב שתהיו מודעים לטריגרים האלה – כדי שלא תהיו מופתעים ותדעו מה לעשות.


מדוע אחרי סיגריה אחת אתם עלולים לחזור לעשן?
כפי שכבר קראתם, הניקוטין בסיגריה נקשר לקולטנים במוח. ככל שאתם מעשנים, הגוף מייצר יותר קולטנים כדי שיוכל לקלוט מנות גדולות יותר של ניקוטין.
6-12 שבועות לאחר שאתם מפסיקים לעשן, מספר הקולטנים יורד, והקולטנים במוח חוזרים להיות רגישים לניקוטין. אם תעשנו סיגריה אחת, המנה הקטנה של הניקוטין ״תעיר״ את הקולטנים במוח ומיד תורגש תחושת ההנאה מהעישון. זוהי התחושה שמקשה עליכם להימנע גם מסיגריה נוספת. ומכאן, אתם עלולים לחזור להיות מכורים לסיגריות.


אם בכל זאת עישנתם סיגריה...
גמילה מעישון היא תהליך שלוקח זמן. במשך הזמן הזה, יכול להיות שתרגישו מתוסכלים. אולי אפילו תכנעו לחשק ותעשנו סיגריה. אם זה יקרה לכם, אל תתייאשו ואל תחמירו עם עצמכם.

  • מעידה קטנה לא אומרת שנכשלתם או שאתם חוזרים לעשן. וזה גם לא אומר שאינכם יכולים להיגמל לתמיד.
  • אתם צריכים להתגאות בזמן שהצלחתם לא לעשן. אל תשכחו את כל הפעמים שנמנעתם מטריגרים וניצחתם את החשק לעשן.
  • חיזרו למאמץ הגמילה שלכם מיד – היום או מחר לכל המאוחר. אל תרימו ידיים ואל תוותרו על היעד שלכם להפסיק לעשן לתמיד.
  • אם המחשבה של להיגמל בבת אחת מקשה אליכם , התייעצו עם הרופא – אולי שיטת הגמילה ההדרגתית יותר מתאימה לכם.


והנה טיפ:

אל תתייאשו!
מעשנים לשעבר רבים ניסו להפסיק פעמים רבות עד שלבסוף הצליחו. אל תתנו למעידות להשפיע עליכם.

פייזר - גמילה מעישון - היום שאחרי - אישה מנצחת סיגריה


שאלו את הרופא שלכם כיצד הוא יכול לעזור בהתמודדות עם הדחף לעשן ותסמיני הגמילה
או התקשרו למוקד הגמילה מעישון של משרד הבריאות בטלפון 6800*